Jumppahommia ja fillarointia

Rautaveli

Jäsen
En oikein keksinyt missä aloittaisin aiheesta keskustelun, mutta jos fillaria ei nyt lasketa toiminnalliseksi harjoitteluksi, niin joku ystävällinen sielu varmaan kippaa tämän roskalavalle taikka siirtää parempaan positioon.

Mutta joo: iki-punttisian mielenterveys petti viime syksynä siinä määrin, että ostaa pläjäytin sähköläskipyörän.

Sen verran fiksu kuitenkin olin, että en nyt sentään alkanut kuitenkaan ajelemaan sillä - menee näet kaloreita ja kaikkea ihan harakoille.🙄

Mutta kevät kaiken muuttaa voi, kypsyin lievään vyötärölihavuuteen ja puhinaan ja pihinään sukkia pukiessa. Sata ja risat riitti, oli aika tehdä asialle jotain, eli eikun Tunturin patteri naapurin postiluukun kautta lainavirtaa täyteen ja kokeilemaan miltä se fillarilla ajaminen 30v tauon jälkeen tuntuu, ja pysyykö sitä ylipäätään pystyssäkään enää. 🙃

Vannoin joskus intissä, että en enää sen koommin fillariin ja suksiin koske, kun sieltä pääsen. 😒
Ensi talvena nussin luultavasti Kesportin lastauslaiturilta karvapohjasuksetkin, ja liian lyhyet sauvat sekä vääränlaiset siteet.🙄

No mutta yhtä kaikki, aloin ajelemaan. Ensin 10Km ja kuolin. Kuolleista herättyäni ajoinkin jo sitten 12Km - ja kuolin jälleen.

Tähän voisi nyt luetella jatkeeksi Jeesuksen kaikki urotyöt Marokossa ja Hitlerin mummon serkkujen veriryhmät, mutta annetaan sen nyt olla, ja todetaan ainoastaan, että kolmantena fillaripäivänä taivas aukesi ja ajoin jo 20Km, neljäntenä 25Km - ja jossain näillä main läskipyörällä metsissä rymyäminen alkoi tuntua vauhtilajien ystävästä hieman verkkaiselta, joten ostin sille sitten kaveriksi vielä sähkömaasturin.

Sillä on nyt sitten ajeltu vaihtelevia lenkkejä jostain paristakymmenestä kilometristä aina reiluun sataan kilometriin, eli lapasesta läksi taas tämäkin homma. 🙄

Läskiä (ja lihaa) kadotin reilussa kuukaudessa tällä yksinkertaisella vippaskonstilla 10Kg, ja kunto on ihan käsittämättömän hyvä verrattuna entiseen puhinakuntoon.😁

Ei niinku ei sitten mitään järkeä, tiedän, mutta kompromissi ei ole ollut minulle koskaan vaihtoehto, se on aina joko satakymmenen taulussa tai ei mitään. Löysäilemällä jää tällä mielenlaadulla kaikki puolitiehen ja tekemättä.😁
Ajan fillarilla suunnilleen joka päivä 25-50Km, päälle tulee sali. Töitä en tee, olen käytännössä täysipäiväinen urheilija. Kaikki tapahtuu urheilun ympärillä ja sen ehdoilla.

Kondis parin viikon takaa, nyt ei oo tullu kuvia napsittua. Tuskan, kurin ja piinan se tämä syntinen ruumis parhaiten tunnistaa, ja niitä kohti tässä on matkattu jo kaikkiaan yli 20v ja matka jatkuu.

@52,5v.

Jos joku haluaa opettaa mulle korvausta vastaan uusia pöytätapoja, niin ilmoitan nyt ja tässä olevani asiasta kiinnostunut. Entiset jutut pyörii aikalailla kehää ja kehittyminenkin vaikeutuu koko ajan, kun ikää kertyy. No kuten tiedämme.
Että nykikää hihasta, jos on jotain annettavaa mielessä👍

Voin lisäillä tänne salijuttujakin, jos ne nyt ketä kiinnostaa.

Liitteet

• IMG_20210629_153337_753.jpg
    IMG_20210629_153337_753.jpg
    539,2 KB · Katsottu: 36

Rautaveli

Jäsen
Aamuverryttelynä tänään 63.11Km fillaria. Kropan lataaminen (glykogeeni) meni täysin nappiin, ja samaten nesteytys suorituksen aikana. Kroppa toimi loistavasti ja fillarikin tuntui perseenjatkeelta, ei suoritusvälineeltä.

Helle on meikäläisen keli, olkoot muut sitten asiasta mieltä mitä tahansa. Lämpimät lihakset toimivat, jaksavat ja tottelevat parhaiten - ja varpaita ja muniakaan ei kylmä ajellessa. 😄

Nyt on otettu tässä muutama hetki lepoa, tankattu banaaneilla ja rahkalla, täytelty taas (mm. rusinoilla) glykogeenivarastoja ja käännetty psyykettä kestävyysurheilusta voimalajien suuntaan.

Illalla vielä siis sali.

Näistä on täydellinen päivä tehty😉

Liitteet

• Screenshot_20210726-135102_Sports Tracker.jpg
    Screenshot_20210726-135102_Sports Tracker.jpg
    184,6 KB · Katsottu: 7
Ihan jokaisen salilla käyvän oli sitten ylipainoa rasvan muodossa tai bmi:t huutaa punaista kun on niin paljon lihasmassaa kannattaisi käydä tekemässä jotain aerobista(ja ei, koiran kanssa kolmen minuutin lenkki ei ole aerobinen treeni vaikka olisit miten bodari tai kymmenen minuuttia crosstrainerilla kerran viikkoon). Pyöräily varmaan parasta mitä voi ylipäätään housut jalassa tehdä, pizzan leipomisen lisäksi.

Ei oo mitään tuskastuttavampaa kun satakiloinen mukavahva ukko joka hengästyy kun aamulla nousee sängystä ylös, mitä vittua tekee kahdensadan penkillä jos ei jaksa solmia kengännauhoja ilman että sen jälkeen tarvitsee liittää itsensä CPAP-koneeseen....

Mahtava valinta ja hyviä pyöräilyjä Sir Rautaveli!

Rautaveli

Jäsen
Ihan jokaisen salilla käyvän oli sitten ylipainoa rasvan muodossa tai bmi:t huutaa punaista kun on niin paljon lihasmassaa kannattaisi käydä tekemässä jotain aerobista(ja ei, koiran kanssa kolmen minuutin lenkki ei ole aerobinen treeni vaikka olisit miten bodari tai kymmenen minuuttia crosstrainerilla kerran viikkoon). Pyöräily varmaan parasta mitä voi ylipäätään housut jalassa tehdä, pizzan leipomisen lisäksi.

Ei oo mitään tuskastuttavampaa kun satakiloinen mukavahva ukko joka hengästyy kun aamulla nousee sängystä ylös, mitä vittua tekee kahdensadan penkillä jos ei jaksa solmia kengännauhoja ilman että sen jälkeen tarvitsee liittää itsensä CPAP-koneeseen....

Kyllähän se on, parahin Jukka, juurikin näin. Olen kokeillut olla se puhiseva virtahepo, ja olen kokeillut olla myös pantteri.
Rehellisyyden nimissä ja virtahepoja yhtään väheksymättä on todettava, että pantteri, eli vahva ja kestävä, on se oma juttu.
Maksimivoimasta menetetään siivu, kun kiloja lähtee, mutta en näin vähän jäntevämpänäkään suostu siltikään itseäni vielä heikkona pitämään.
Seuraan voimatasoja ihan siinä kuin kestävyyskunnon kohoamistakin, ja teen kyllä tarvittavat muutokset ruokailuun ja liikuntaan, jos jumppalaiva on menossa karille.
Toistaiseksi olen sitä mieltä, että voimaa on myös lihassa, ja ei se välttämättä älyttömiä määriä sitä painoa vaadi, kun puhutaan harrastamisesta eikä raskaan sarjan voimanostosta.

Bronson

Jäsen
Mitä enemmän tulee ikää (no en mä oo kun vasta karvan verran yli 31, mutta kuitenkin), sitä enemmän alkaa arvostamaan monipuolisuutta ja, rehellisyyden nimissä, alkaa myös olemaan huolissaan terveydestään. Oon antanut painon pudota vajaan 7 kg (obeesi edelleen) ja lisännyt aerobista liikuntaa, vaikka sitä töiden puolesta tuntuvasti tulee muutenkin. Antaa motivaatiota omaankin yleiskunnonkohotusräpellykseen, kun voi seurailla muiden samankaltaisia projekteja ja huomata, että ei sitä oikeasti ihan niin vaan siimaks muutu, kun vähän tai vähän enemmänkin sotkee fillaria.

Antoisia kilometrejä Rautaveljelle!

Rautaveli

Jäsen
Kiitoksia huulihörppykostajalle( vai miten se nyt oli...🤔?), tsemppi lämmittää aina höpelön mieltä.🥰

No mutta jottei aivan nyt vetelehtimiseksi menisi tämäkään päivä, niin heitetään tähän väliin terveiset salilta!🥴👋

Kävin jumppaamassa kädet - väärin. Oon jumpannu niitä niin kauan oikein, että ne tietää jo kaikki maailman metkut, ja ainoa tapa haaveilla enää lisämilleistä on veivata niitä päin persettä. Vaikuttaisi muuten toimivan - tai ehkä rasvan väheneminen vain luo illuusiota ja tosi asiassa ne kutistuvat.🙃

No mitä väliä, komeet pärjää aina, ja senttejä ei lasketa muualla kuin hetekalla telmiessä!🥳

Pätkä videota läskipajalta. Ei kannata vittuuntua. Salin ainoa asiakas olen minä, en häiritse siis kuvaamisellani kenenkään muun kuvaamisia ja pyllistelyitä.😋

Siinä kun tarhassa muut laitteli kaulaan ruokalappuja, meikäläinen pujotti kaulaan armblasterin. En ole valintaani vielä katunut.🦸‍♂️ Että vinkkinä sinne lapsiperheisiin, ja joulupukille.🎅

300 toistoa pelkkää hauista. Eka sarja oli satanen, muut max, max, max, max...jne välissä aina lepoa 5-15 sek. Kirvoittaa varmaan mielipiteitä, mutta niitähän maailmaan mahtuu ihan siinä kuin mahtuu lihaa meikäläisen käsivarteenkin. Pakko se on vaan yrittää.😁

Tauski-shortseista sori, operoin kesämökiltä käsin ja garderobi on vähän mitä sattuu aina äkkiä päälle löytymään.😂

Liitteet

• 2021-07-26-18-45-36.mp4
    48,5 MB · Katsottu: 0

Rautaveli

Jäsen
Siirrätkö, Tomi, tämän treeniblogeihin? Sinne tämä taitaa enemmän kuulua, ja eihän se sijainti kommentointia haittaa, jos nyt joku tahtoo väliin (toivottavasti) jonkun sanasenkin heittää. Kiitos.👍

Rautaveli

Jäsen
Tänään sekä lepo- että ohisyöntipäivä - ja olo on sen mukainen.🥴
Joillekin on tervanjuontia lähteä salille taikka mitä ikinä liikuntaa nyt harrastaakaan, mutta meikäläisellä tämä on toisinpäin, ja onnittelen aina itseäni kuin olympiavoitosta, jos olen onnistunut olemaan liikkumatta iltakymmeneen saakka - joka toimii tavallaan kriittisenä pisteenä ajatellen salille lähtemistä. Addiktoituvan ihmisen elämä on ajoittain jos nyt ei raskasta, niin vähintäänkin kummallista.

Safkat oli tänään muuten normisafkat, mutta päivällisen korvasi amarillossa imeksityt sian luut ts. ribsit. Raneja sentään en ottanut, pelkkä läski riitti. Eikä ollu edes hyvää. Muistaapa taas hetken.

Aamusta taas munamankeli jalkojen väliin, ja katellaan, että mimmonen suorite sieltä sitten sattuukin lähtemään. Joka polkaisu on aina kotia päin.👍

Rautaveli

Jäsen
Aamuverryttelyt ajeltu. Nyt vähän lepoa väliin, ja safkaa, ja sitten puntille.
Mistähän helvetistä nää sovellukset muuten repii palautumisajat? Jos nyt ajatellaan, että heitän fillarilla vaikka kolmen tunnin lenkin, niin "palautua" pitäisi jopa parikin vuorokautta.
Sportstrackerillä eivät vissiin oo kuulleet pervitiinistä?🥴

No mutta joo, kyllä normaali terve ihminen voi liikkua päivässä sen 4h vaikka joka päivä - vai pitääkö metsurit ja raudoittajatkin joka toinen päivä "palautumispäivän" ja syljeksivät vaan himassa kattoon?

Liitteet

• Screenshot_20210728-125556_Sports Tracker.jpg
    Screenshot_20210728-125556_Sports Tracker.jpg
    132,8 KB · Katsottu: 0

Bronson

Jäsen
pitääkö metsurit ja raudoittajatkin joka toinen päivä "palautumispäivän" ja syljeksivät vaan himassa kattoon

Ei tuu pideltyä mehtätyökausina paljon vapaita muutenkaan ja silti pystyy harrastelemaan ihan normaalisti. Enimmillään tuli kuus metsätyöpäivää, kuus punttia ja kolmet-neljät höntsäkorikset viikkoon + touhuttua aktiivisen koiran kanssa. Sai kyllä syödä!

Bronson

Jäsen
Tänään sekä lepo- että ohisyöntipäivä - ja olo on sen mukainen.🥴
Joillekin on tervanjuontia lähteä salille taikka mitä ikinä liikuntaa nyt harrastaakaan, mutta meikäläisellä tämä on toisinpäin, ja onnittelen aina itseäni kuin olympiavoitosta, jos olen onnistunut olemaan liikkumatta iltakymmeneen saakka - joka toimii tavallaan kriittisenä pisteenä ajatellen salille lähtemistä. Addiktoituvan ihmisen elämä on ajoittain jos nyt ei raskasta, niin vähintäänkin kummallista.
Tunnistan kyllä itseni tästä. Totaalilepojen pitäminen on todella vaikeaa ja vähintään reunasta jotain pientä tulee jumppailtua, vaikka ei pitäiskään.

Pieru

Jäsen
Joo sama täällä. Lepopäivien pitäminen on todella vaikeaa. Tykkään treenaamisesta liikaa.

Nyttemmin olen oppinut kyllä sen että väkisin en ala mitään treenaa, eli semmoinen pakonomainen treenaaminen on jäänyt pois. Nykyisin osaa tehdä niin, että lopettaa treenit esim lämmittelyihin. Ennen olisi tehnyt jonkun treenin "väkisin".

JT2021

Jäsen

Fillari on tutkitusti parasta. Kandee kuunnella NewtonFinland cästi #4:n. Siellä LitM Daniela Eklund kertoo asiasta enemmän ja miten jaksottaa sitä.

Rautaveli

Jäsen
Fillari on tutkitusti parasta. Kandee kuunnella NewtonFinland cästi #4:n. Siellä LitM Daniela Eklund kertoo asiasta enemmän ja miten jaksottaa sitä.
Fillari on siitä hauska laite, että ainakin itellä se laitto mahan toimimaan kuten mahan pitää toimia. Liekkö paska jotenkin saa positiivista kyytiä suolessa, kun perse pyörii siinä ajaessa?🥴
Ja kulutetut kalorimäärät on ihan tajuttomia, ja ne kuluu tavallaan ihan huomaamatta.🤩

Tietämätön

Jäsen
Itse nyt kun koitan vähän tiputtaa painoa, niin oon alkanu tekeen salitreenien jälkeen aerobista ja aerobisena poljen pyörää. Tykkään tehdä sitä salilla, kun pystyy kätevästi yhdistämään aerobisen treenin loppuun ja tykkään samalla katsoa jotain sarjaa tai vastaavaa. Oon kyllä alkanu tykkäämään siitä, joten jospa jossain vaiheessa jaksaisin ihan ulkonakin sitä harrastaa :D

Rautaveli

Jäsen
Itse nyt kun koitan vähän tiputtaa painoa, niin oon alkanu tekeen salitreenien jälkeen aerobista ja aerobisena poljen pyörää. Tykkään tehdä sitä salilla, kun pystyy kätevästi yhdistämään aerobisen treenin loppuun ja tykkään samalla katsoa jotain sarjaa tai vastaavaa. Oon kyllä alkanu tykkäämään siitä, joten jospa jossain vaiheessa jaksaisin ihan ulkonakin sitä harrastaa :D
Oon tehny tätä samaa ristirainerin kanssa, mutta kyllä oikee fillari vie silti voiton. Talvella asia toki kääntyy päälaelleen, ehkä.🤔

Tietämätön

Jäsen
Oon tehny tätä samaa ristirainerin kanssa, mutta kyllä oikee fillari vie silti voiton. Talvella asia toki kääntyy päälaelleen, ehkä.🤔
Mä oon koittanu samaa ristirainerilla, mutta huomasin, että sitä tehdessä on hankalempi keskittyä ohjelmiin ja siirryin pyörään :ROFLMAO:

Kuparipilli

Jäsen
Tämmöistä touhua on hieno lukea. Suorastaan vituttaa kuunnella kaveriporukan true hardcore kehonrakentajien (eivät ole) juttuja siitä, kuinka edes ruokakaupassa ei voi käydä kävellen, koska se haittaa hypertrofiaa ja NE LIHAT KATOAA HETI.

Itse arvostan kestävyysurheilua ja seuraan monia lajeja. Olen tällä hetkellä vielä ylipainoinen, mutta harrastan myös pyöräilyä maantiellä ja maastossa sekä talvella hiihtoa punttihommien ohessa. Ensi kesänä olisi tarkoitus päästä jo juoksemaan ilman liiallisesta painosta tulevia kipuja. En ole tähän mennessä havainnut että ne LIHAT OLISI KADONNEET HETI vaikka aerobiset harjoitukset venyvät joskus yli neljätuntisiksi. Ja kaupassa kuljen myös kävellen.

Jatka Rautaveli kovia treenejä ja näytä mallia, että miten sitä ollaan oikeasti kokonaisvaltaisesti hyvässä kunnossa. Maailma tarvitsee valistajia.

Rautaveli

Jäsen
Tämmöistä touhua on hieno lukea. Suorastaan vituttaa kuunnella kaveriporukan true hardcore kehonrakentajien (eivät ole) juttuja siitä, kuinka edes ruokakaupassa ei voi käydä kävellen, koska se haittaa hypertrofiaa ja NE LIHAT KATOAA HETI.

Itse arvostan kestävyysurheilua ja seuraan monia lajeja. Olen tällä hetkellä vielä ylipainoinen, mutta harrastan myös pyöräilyä maantiellä ja maastossa sekä talvella hiihtoa punttihommien ohessa. Ensi kesänä olisi tarkoitus päästä jo juoksemaan ilman liiallisesta painosta tulevia kipuja. En ole tähän mennessä havainnut että ne LIHAT OLISI KADONNEET HETI vaikka aerobiset harjoitukset venyvät joskus yli neljätuntisiksi. Ja kaupassa kuljen myös kävellen.

Jatka Rautaveli kovia treenejä ja näytä mallia, että miten sitä ollaan oikeasti kokonaisvaltaisesti hyvässä kunnossa. Maailma tarvitsee valistajia.
Perkele nyt en kyllä keksi alanko itkemään vaiko punastunko.😂
Kiitos, olen sen verran turhamainen tyyppi, että kehut menevät kyllä aina kohteeseen ja niistä saa ihan valtavasti tsemppiäkin tekemiseen.😁👍

Ja joo, samaa mieltä. Vaikka en mikään liharekka (onneksi, arjen kannalta) olekaan, niin olen omien empiiristen kokemuksieni valossa laittanut merkille, että kyllä ihminen voi olla sekä ihan suht vahva olematta muuten rapakuntoinen. Kannattaa kokeilla, jos ei joku usko.😁

Paras suoritus salilla ennen loukkaantumista oli satasella 30 runkkupenkistä. Käytän tässä nyt penkkitulosta vertailukohtana, koska se ehkä aukeaa kaikille parhaiten noin voimatasoja ajatellen. Oma paino tällöin siellä 94 seutuvilla. Tässä samassa kunnossa on myös mahdollista ajaa esimerkiksi reilu 100Km fillarilla alle neljään tuntiin. Hyvä kestävyyskunto ei sulje pois hyviä voimatasoja, mutta tokihan lihaisa/lihava kaveri joutuu antamaan triathlonistille tasoitusta hapenotossa ja niin päin pois - mutta niin joutuu kyllä antamaan vastaavasti tasoitusta triathlonisti penkissäkin sille lihapallolle.😁

Kompromissien hakemistahan tämä on, ei mitään muuta. Olen nyt tavallaan kokonaisuutta ajatellen aika tyytyväinen tekemiseni laatuun, ja siihen, mikä on toimintakyky ja toimintakunto arjessa.

Aamun veltto lenkki jotain 37Km. Tästä nyt kohta salille, kunhan ensin vähän lataillaan maksaa ja lihoja.😼

Liikkukaa, se kannattaa. 👍

Liitteet

• Screenshot_20210730-130955_Sports Tracker.jpg
    Screenshot_20210730-130955_Sports Tracker.jpg
    135,3 KB · Katsottu: 3