Korona sulkee taas kuntosalit

Tomi Takamaa

Salille.com
Taas mennään. Nyt Uudellamaalla salit suljettuna 28.12.–10.1., ja todennäköisesti siihen perään heti toiset kaksi viikkoa.

Vittu. Pitää taas tehdä jotain hanttihommia. Ehkä voisin alkaa mieshuoraksi. :crack_:

Eniten vituttaa se, että mulla on koronapassi, jolla piti päästä sinne sun tänne. Rajoitusten piti koskea passittomia, ja nyt jumalauta salit suljetaan kokonaan. :mad_:

Bulk

Jäsen
Ei voi ymmärtää tota päätöstä sitten millään. Ravintolat ja baaritkin saa olla auki alkuiltaan asti, mutta kuntosalit ei ollenkaan.
Jännä tosiaan miten se virus muka leviää väljällä kuntosalilla herkemmin kuin ravintolassa🤔 Kuntosalille kun yleensä ei muutenkaan mennä flunssassa toisin kuin vaikkapa ravintolaan. Itse tosin treenaan työpaikan salilla ja dokaan yksin himassa joten ei omaan elämään sinäänsä vaikuta kumpikaan.

Putkimies

Jäsen
No, eihän tässä päämääränä olekaan muu kuin passi jokaiselle ja sitä kautta alistetaan jokainen kulloiseenkin tahtotilaan. Tervetuloa Pohjois-Korea Euroopoaan. Rokote on silkkaa tuubaa ja pelon varjolla tätä ihmisille syötetään. Jokainen tyylillään en minä sitä, mutta ikävää että tämä pakotetaan kaikille. Toisaalta, eihän tuossa digitaalisessa kaulapannassa ole mitään järkeä jos se ei ole jokaisella, eli ymmärrän että se tahdotaan antaa vaikka väkisin.

JT2021

Jäsen
No, eihän tässä päämääränä olekaan muu kuin passi jokaiselle ja sitä kautta alistetaan jokainen kulloiseenkin tahtotilaan. Tervetuloa Pohjois-Korea Euroopoaan. Rokote on silkkaa tuubaa ja pelon varjolla tätä ihmisille syötetään. Jokainen tyylillään en minä sitä, mutta ikävää että tämä pakotetaan kaikille. Toisaalta, eihän tuossa digitaalisessa kaulapannassa ole mitään järkeä jos se ei ole jokaisella, eli ymmärrän että se tahdotaan antaa vaikka väkisin.
No rokote toimii tai sit ei toimi, ja sivarit tulee aikonaan, jos tulee. Toivotaan että ei mitään. Itse en näe passissa mitään ongelmaa käyttää sitä. Helppoa ja nopeaa. Helppo tietysti sanoa kun rokotteet on. Ja luotanko suomen asiantuntijoihin rokotteen turvallisuudesta - niin luotan. Mukavaa Joulupäivää !

Huvittavinta koko vitun typerässä passitouhussa on se että 2022 loppuun mennessä voit olla ykkösluokan passikansalainen kun olet ottanut kuudennen rokotteen.

edit: Itse saan toisen piikkini tammikuussa, jos se ei riitä koronapassiin niin jää loput piikit ottamatta ja siirryn joka paikkaan maskittomana. Samaa jaksakaa vielä viikko tai kaksi paskaa on nyt kuunneltu kaksi vuotta ja touhu menee kokoajan vain älyttömämmäksi.

Positiivisin asia koronasuluissa lienee että Kiurun mies ei ole päässyt kotonaan käymään vieraissa vaan on joutunut yhtymään tuohon kävelevään kutosluokan diabetekseen (maailman paras ihminen saarnaamaan ihmisten terveydestä), onnea heille lapsesta ja toivottavasti äitiysloma kestää koko loppuelämän.

Putkimies

Jäsen
No rokote toimii tai sit ei toimi, ja sivarit tulee aikonaan, jos tulee. Toivotaan että ei mitään. Itse en näe passissa mitään ongelmaa käyttää sitä. Helppoa ja nopeaa. Helppo tietysti sanoa kun rokotteet on. Ja luotanko suomen asiantuntijoihin rokotteen turvallisuudesta - niin luotan. Mukavaa Joulupäivää !
En ala kinaamaan ja spämmäämään tätä palstaa tällä Koronalla, mutta kovin on vaikea tulkita rokotteen toimivuutta millään mittarilla, kun 2-3 kertaa rokotetut sairastuu ihan kiihtyvällä tahdilla koko ajan. Itse uskon 100% että kyseessä vain ja ainoastaan valta ja raha. Mutta tästä aiheesta löytyy muualta niin paljon keskustelua ettei tarvitse täällä olla erimieltä näistä jos ei pakko 🙂 Jokainen rokotettu on minulle yhtä rakas, koska propagandaa tässä on syyttäminen, ei ihmistä joka uskoo siihen. Ihminen joka valehtelee tietoisesti rokotteesta ja ajaa sen pakottamista poliittisin ja vallankäytöllisin keinoin, on minulle negatiivinen asia.

Lapa mato

Jäsen
Mulla on passi jo vanhentunut. Otin heti kaksi rokotetta kun ne sai ja nyt nekin vanhoja. Pitää kysyä aloitanko rokotteet uudestaan vai riittääkö kolmas.
Noista kahdesta melkein vuosi aikaa.

Wrroomm

Jäsen
Joo tää kuntosalien lock down menee kokonaisuudessa pyöristysvirheenä

Seuraavat parit viikot on se The Jännä Kakka moment. Kaiken tämän heilumisen tarkoitus olla joutumatta tilanteeseen, jossa kuolemantuomioita jaetaan sairaaloissa, kun pakko priorisoida, kuka hoidetaan ja kenen annetaan kuolla. Se menee siinä vaiheessa kahden parametrin perusteella i) jäljellä oleva oletettt elinikä ja ii) todennäköisyys kuolla vaikka hoidetaan. Esim 30-vuotiaan, jonka selviämistn on 5% annetaan kuolla, jos sisään tulee samalla 60-vuotias, jolla 50% saumat.

Hyvät uutiset, että näyttää siltä, että ei kippaa sairaanhoito omikroniin, koska se on lievempi mutaatio kuin alkup korona ja rokotukset lieventävät oireita ja todennäköisyyttä tehohoidosta muutenkin. Huono puoli omikronissa, että tulee rokotesuojan läpi helpommin kuin alkup korona

Jos alkup korona olisi ollut yhtä tarttuva, tällä hetkellä rokottamattomien ruumispinot kasvaisivat krematorioissa, koska sitä vastaan rokote toimii ja siihen kuoltiin. Ref New Yorkin ruumisdilemma silloin

Nyt on hyvät saumat, että tää scheisse on ohi kesään mennessä. Kunhan ei tuu korkean R-luvun tappavampaa versiota

Viimeksi muokattu:

Räpylänaama

Jäsen
En ala kinaamaan ja spämmäämään tätä palstaa tällä Koronalla, mutta kovin on vaikea tulkita rokotteen toimivuutta millään mittarilla, kun 2-3 kertaa rokotetut sairastuu ihan kiihtyvällä tahdilla koko ajan. Itse uskon 100% että kyseessä vain ja ainoastaan valta ja raha. Mutta tästä aiheesta löytyy muualta niin paljon keskustelua ettei tarvitse täällä olla erimieltä näistä jos ei pakko 🙂 Jokainen rokotettu on minulle yhtä rakas, koska propagandaa tässä on syyttäminen, ei ihmistä joka uskoo siihen. Ihminen joka valehtelee tietoisesti rokotteesta ja ajaa sen pakottamista poliittisin ja vallankäytöllisin keinoin, on minulle negatiivinen asia.
Vakavan taudin riskiä torjuvat rokotteet edelleen varsin hyvin mikä lienee tärkeintä.

JT2021

Jäsen
Mä näen aika helvetin ison ongelman siinä, että ihmisiä houkutellaan ottamaan passi. Sitten sanotaan, että hähähää, 58 g on nyt julistettu ja passi ei enää toimikaan. :facepalm_:
Niin? sen uskottiin toimivan, mutta ei. Ei tämä tilanne kenellekkään helppoa ole, parhaanne ne tuolla johdossa tekee. Ei Suomessa mitään kusetusta saada aikaan tässä, on tämä kuitenkin sivistyvaltio parhaasta päästä - turhaan pyörität siis päätä. Ja käyttö nyt ei vaikeaa ole - oli se nyt käytössä missä vaan.

Tomi Takamaa

Salille.com
Niin? sen uskottiin toimivan, mutta ei. Ei tämä tilanne kenellekkään helppoa ole, parhaanne ne tuolla johdossa tekee. Ei Suomessa mitään kusetusta saada aikaan tässä, on tämä kuitenkin sivistyvaltio parhaasta päästä - turhaan pyörität siis päätä. Ja käyttö nyt ei vaikeaa ole - oli se nyt käytössä missä vaan.
Kyllä sen koronapassin luvattiin olevan helpotus. Lisäksi Kiuru sanoi, että rajoitukset kohdistetaan rokottamattomiin. Nyt sitten kuntosalit suljetaan, vaikka sinne olisi ihan hyvin voinut ottaa koronapassin käyttöön.

Putkimies

Jäsen
Käyttö ei vaikeaa, mutta kun se passi ei toimi millään tasolla sen viruksen estämisessä. Rokote vuotaa kuin seula, uusia lupauksia tulee sitä myöden kun vanhat vesittyy. Sääntöjä ja sulkuja tulee ja sitä enemmän tauti lisääntyy. Rokotuskattavuus nousee ja sitä myöden tartunnat. Ymmärrän hyvin kansalaisen kokemuksen tulleensa kusetukseksi, vielä kun rokotteista tiedetään olevan haittaa. jos jotakin. Monet ottaneet piikin pysyäkseen yhteiskuntakelpoisena ja terveenä. Nyt ne kortit on poistettu kokonaan. En luottaisi sokeasti päättäjiemme suuren viisauteen. Heilläkin on esimiehensä. Se mitä mielestäni kannattaa tehdä, on puhaltaa yhteen hiileen oli rokote tai ei. Pahinta on taistella toisiamme vastaan, samaa kansaa me ollaan ❤

Wrroomm

Jäsen
Kyllä sen koronapassin luvattiin olevan helpotus. Lisäksi Kiuru sanoi, että rajoitukset kohdistetaan rokottamattomiin. Nyt sitten kuntosalit suljetaan, vaikka sinne olisi ihan hyvin voinut ottaa koronapassin käyttöön.

Pari pointtia. Kyllä sen olisivat voineet tehdä, että kuntosaleille pääsee rokotepassilla, koska rokote suojaa hyvin taudin vakavalta muodolta. Kuntosalit ovat vaan isossa kuvassa pyöristysvirhe eikä niihin kiinnitetä huomiota sen takia räätälöidyillä ohjeistuksilla. Ketään ei kiinnosta, jos jengi potee kurkkukipua ja pientä kuumetta himassa 1-2 viikkoa. Toinen pointti se, että tässä on vähän niin kuin liikkuva maali epidemian parametrien kanssa käynnissä. Päätökset tulevat koko ajan myöhässä, koska kova data tulee pienellä viiveellä perässä. Kovasta datasta tiedetään, että sairaahoidon riski pienenee 10-15 kertaisesti deltavariantin tapauksessa, jos on tuplarokotus. Omikronista lupaavaa dataa siltä osin, että ei vie jengiä sairaalaan samalla frekvenssillä edes rokottamattomia. Omikronista voisi tulla vähän niin kuin luonnon rokotus koronaa vastaan. Deltaa tai aikaisempaa originaalia varianttia ei voi käyttää rokotteena, koska sitten tosiaan kuolisi suomen tasollakin jengiä luokkaa 50.000 suoraan koronaan ja muihin tauteihin tuntematon määrä, kun lääkärit määräävät kuka jätetään henkiin ja poimitaan jonosta hengenpelastukseen. 40-vuotias korona vai 50-vuotias haimatulehduskeissi

Johny

Jäsen
Tässä kun nyt kohta viikko sairasteltu tätä ”pikku flunssaa” voin sanoa et aika tylsä tauti vaikka säästynytkin vakavilta oireilta. Kaksi rokotetta ei pelastanut tartunnalta (joka Delta olettaisin vaikka en ole saanut vamistusta), mutta oireet olisivat todennäköisesti huomattavasti ilkeämmät ilman. Kuume seilannu eestaas ja tänään eka kuumeeton päivä. Tylsä homma et salit menee kiinni mut jos nyt jää pariin viikkoon niin eiköhän siitäkin selvitä. Salille nyt tällaisen sairastelun jälkeen muutenkaan järkeä mennä pitkään aikaan. Stay safe ja stay classy niin ku suosikkiuutisankkurini Ron Burgundy toteaisi. 😊

Jay87

Jäsen
Saliltahan se omikron tulee heti, niin oltava salit kiinni.

Baarissa vissiin ei kun saa kitata kaljaa klo 20 asti. Humalainen ukkohan osaa vältellä fyysisiä kontakteja helvetin hienosti.

Tomi Takamaa

Salille.com
Saliltahan se omikron tulee heti, niin oltava salit kiinni.

Baarissa vissiin ei kun saa kitata kaljaa klo 20 asti. Humalainen ukkohan osaa vältellä fyysisiä kontakteja helvetin hienosti.
Ihan vitun sairasta tää uus sulku.

Virallinen tartuttavuus- ja riskikerroin on saleilla matalin mahdollinen. Ja tää on siis ihan THL:n dataa.