Paula Ranta

Tino Mäkelä

Avustaja
Viestejä
67
Paula otti voiton Puolassa ja lunasti Pro kortin. Suuret onnittelut!
Hienoa! Tämän hänelle kyllä suo. Nyt ehkä olisi hyvä ottaa vähän jalkaa pois kaasulta ja rauhassa lähteä rakentamaan sitä ammattilaisfysiikkaa.

Kaikki edellytykset Olympiaan asti, mutta sanonnan mukaan hiljaa hyvä tulee.
 

Tomi Takamaa

Salille.com
Viestejä
696
Kova suoritus. Fysiikka on kova, mutta eräs tuomari sanoi, että jalat on tällä hetkellä liian isot yläkroppaan nähden. Eli nyt jalkatreenejä läpsytellen ja yläkroppaa sitten maksimit.

:cool_:


Lisäksi nyt voi pitää edes yhden lepopäivän (eka vuoteen?), kun pro-kortti on taskussa.
 

Ruudolffi

Jäsen
Viestejä
30
Kova suoritus. Fysiikka on kova, mutta eräs tuomari sanoi, että jalat on tällä hetkellä liian isot yläkroppaan nähden. Eli nyt jalkatreenejä läpsytellen ja yläkroppaa sitten maksimit.

:cool_:


Lisäksi nyt voi pitää edes yhden lepopäivän (eka vuoteen?), kun pro-kortti on taskussa.
Nyt aletaan treenaamaan 3 kertaa päivässä ja 2 aerobista, niin saadaan vielä kovempaa kehitystä. ;)
 

Pieru

Jäsen
Viestejä
686
Kova suoritus! Toivottavasti kestää terveenä, eikä ajatusmalli ole "ennemmin päivä leijonana kuin vuosi hiirenä".
 

Putkimies

Jäsen
Viestejä
243
Kova suoritus. Fysiikka on kova, mutta eräs tuomari sanoi, että jalat on tällä hetkellä liian isot yläkroppaan nähden. Eli nyt jalkatreenejä läpsytellen ja yläkroppaa sitten maksimit.

:cool_:


Lisäksi nyt voi pitää edes yhden lepopäivän (eka vuoteen?), kun pro-kortti on taskussa.
En usko, just jollain toisella palstalla mestan ylläpitä oli sitä mieltä että itkijät itkee ja Paula tietää mitä tekee. Peterkin teki 650 treeniä vuodessa ja voitti kaikki. Lepo on nössöille.
 

Tarkemo

Jäsen
Viestejä
130
Ehkä tuo Paulan "fysiikka" on hieman epäterve, noin lääketieteellisesti ja minä en ole lääkäri.
 

Bronson

Jäsen
Viestejä
491
Ehkä tuo Paulan "fysiikka" on hieman epäterve, noin lääketieteellisesti ja minä en ole lääkäri.
No sama pätee kaikkiin ruumiinmuokkauslajeissa kovalla tasolla kisaileviin, eipä siinä. Roinaa koneessa, hormonitoiminta aivan saatanan kaukana siitä mitä sen pitäis olla, rasvat tontissa ja luonnoton määrä lihasta päällä.

Naisilla ne ulkoiset muutokset vaan korostuu entisestään, kun naama ja kroppa ottaa miehekästä muotoa ja ääni madaltuu, mutta ihan yhtä epätervettä se on sukupuoleen katsomatta.
 

Bulk

Jäsen
Viestejä
70
Paula on käsittääkseni vasta 21 vuotias? Kova saavutus, mutta väkisin käy mielessä että miten pitkällä tähtäimellä hommaa loppupeleissä tehdään kun kaasu ollut pohjassa melko pitkään mitä olen hänen uraansa seuraillut ja hänestä lukenut. Seppo Rädyn sanoin kyllähän se mersunkin kone joskus hyytyy. Toivottavasti malttaa kevennellä välillä.
 

Bronson

Jäsen
Viestejä
491
Paula on käsittääkseni vasta 21 vuotias? Kova saavutus, mutta väkisin käy mielessä että miten pitkällä tähtäimellä hommaa loppupeleissä tehdään kun kaasu ollut pohjassa melko pitkään mitä olen hänen uraansa seuraillut ja hänestä lukenut. Seppo Rädyn sanoin kyllähän se mersunkin kone joskus hyytyy. Toivottavasti malttaa kevennellä välillä.
Toivottavasti pysyy pää ja kroppa kunnossa, eikä ala jossain kohtaa harmittamaan pysyvät fyysiset muutokset miehekkäämpään suuntaan. Vaikka turha näitä on spekuloida, jokainen tekee omat valintansa ja aika näyttää, osuuko paska tuulettimeen tai käykö kaduttamaan. Toivon Paulalle menestystä valitsemansa äärimmäisen lajin parissa.
 

Kaiffari

Jäsen
Viestejä
5
Mikäs ongelma porukan mielestä noissa tupla treeneissä niin kovasti on?tuskin jokatreeni ja joka sarja kuitenkaan failureen vedetään. Jossain kohtaa lepoa tietysti pitää antaa, mutta jos vertaan esim nyrkkeilyyn, niin 2-3treeniä päivässä ammattilaiselle 7päivää viikossa ei mikään erikoinen asia ole. Jos on kevennys päiviä, niin silloinkin yleensä kevennyksenä toimii pitkä lenkki 1,5-2h+ venyttelyt.
onko siis bodaus ainut laji, missä ei oikeasti saisi treenata kovaa?
 

Bronson

Jäsen
Viestejä
491
Mikäs ongelma porukan mielestä noissa tupla treeneissä niin kovasti on?tuskin jokatreeni ja joka sarja kuitenkaan failureen vedetään. Jossain kohtaa lepoa tietysti pitää antaa, mutta jos vertaan esim nyrkkeilyyn, niin 2-3treeniä päivässä ammattilaiselle 7päivää viikossa ei mikään erikoinen asia ole. Jos on kevennys päiviä, niin silloinkin yleensä kevennyksenä toimii pitkä lenkki 1,5-2h+ venyttelyt.
onko siis bodaus ainut laji, missä ei oikeasti saisi treenata kovaa?
Eipä bodyreenit niin kummallisen kuluttavia oo, etteikö niitä vois vedellä boostit koneessa paria kertaa päivään. Enemmänkin ihmettelen, miten harvinaista korkean frekvenssin harjoittelu turboahdetuissa piireissä on, kun tämmönen keskiverto lifetime natikkakin sitä onnistuu toteuttamaan fyysisen työn sivussa.
 

JT2021

Jäsen
Viestejä
364
Mikäs ongelma porukan mielestä noissa tupla treeneissä niin kovasti on?tuskin jokatreeni ja joka sarja kuitenkaan failureen vedetään. Jossain kohtaa lepoa tietysti pitää antaa, mutta jos vertaan esim nyrkkeilyyn, niin 2-3treeniä päivässä ammattilaiselle 7päivää viikossa ei mikään erikoinen asia ole. Jos on kevennys päiviä, niin silloinkin yleensä kevennyksenä toimii pitkä lenkki 1,5-2h+ venyttelyt.
onko siis bodaus ainut laji, missä ei oikeasti saisi treenata kovaa?
No Hoh..
Bodaus.On.Maailman.Vaativin.Laji !
 

Mutant Master

Jäsen
Viestejä
263
Musta tuntuu välillä, että viisikin treeniä viikossa on liikaa mulle. Mä en usko myöskään mihinkään "aktiiviseen lepoon". Lepopäivinä mun mielestä kannattaa olla tekemättä mitään fyysistä, jos mahdollista.
Tästä tuli just joku tutkimus jossa todettiin suunnilleen että kevennysviikot on turhia ja täyslepo yhtä hyvä
 

Bronson

Jäsen
Viestejä
491
Tästä tuli just joku tutkimus jossa todettiin suunnilleen että kevennysviikot on turhia ja täyslepo yhtä hyvä
En mäkään usko, että kevennysviikoissa on mitään maagista verrattuna säännölliseen totaalilepäilyyn. Tykkään ite kevennyksistä ihan sen takia, että en malta olla reenailematta kokonaan kovin montaa päivää + pysyy tatsi tekniikkaan paremmin.
 

Pieru

Jäsen
Viestejä
686
Itelle taas totaalilepo on myrkkyä. Tosi herkkään tulee "lepojumit" ja siks keveellä viikolla 2-3 koko kropan treeniä tulee tehtyä.

Nämähän riippuu tosi paljon tyypistä ja treenityylistäkin miten kevennys kannattaa toteuttaa.
 
Ylös