Pidättekö treeni taukoja

poijankossi88

Jäsen
Pidättekö treeni taukoja? Mä en ite pidä. totaalisia. 11 vuotta käynyt salilla ja mulla pari pitempää treeni taukoo ja niistä pisin oli 2019 sydänlihastulehduksen aikaan se oli 3-4kk, mutta silloinkin lähdin salille lääkärin vastustuksesta huolimatta 3kk jälkeen. Sitten se uusiutu koepalojen jälkeen ja joudun 6 viikkoa lisää pitää.

Se oli ainoa pitempi treeni tauko koko 11 vuoden aikana. Toisis pisin olikin sitten 5 viikkoa ja kolmannes pisin 2 viikkoa.

Silloinkin kun mua ei huvita treenata nousujohteisesti ja saatan vetää bisseä, niin mä käyn silti ainakin kerran viikossa tekee kropan läpi. Mulla on koko aika se kunto pysynyt, sitten kun mä alan panostaa siihen, niin ei ole karmee alamäki takna. Sydänlihastulehduksen jälkeen oli paha alamäki. Mun voimat tippu 5 vuotta, mutta lihasmuisti palautu ennalleen vuodessa.

Mä näen nykyään ihmisiä jotka on hiton potentiaalisia nostajia, mutta saattavat lopettaa treenit kokonaan pois vuodes. Sitten se lähtee taas alusta ja motivaatio kuolee. On minullakin loukkaantumisia ollut. Aikonaan kiertäjä repes, niin mä veivasin maastavetoa ja etukyykkyä 3x viikossa. Niissä tuli tulosta.

Mä en pidä viikkoa pitempiä treeni taukoja.

Mutant Master

Jäsen
Maksimissaan se puolitoista viikkoa tulee taukoa kerran tai kaksi vuodessa ettei yhtään treeniä tekisi. Kevennyksinä pidän kyllä totaalilepoja, mutta se on kaiketi jo eri asia.

Bronson

Jäsen
Muutama päivä on maksimi, mitä pystyy olemaan treenaamatta. Aattelin kyllä ottaa tavaksi pitää punteista kolme-neljä viikon mittaista totaalitaukoa vuoteen, koska se tekis pelkästään hyvää. Jos muu elämä ei olis fyysisesti niin vaativaa, niin tuskin yli parin-kolmen päivän taukoja tulis koskaan.

Pieru

Jäsen
Noin 18 vuotta treenannut ja pisin tauko on 3-4vko kun käsi murtui. Sen jälkeen ollut Max viikko taukoa, jos kipeenä. Varsinaisia suunniteltuja "taukoja" tulee satunnaisesti. Kestoltaan 3-5 päivää.

karstizz

Jäsen
2-3 viikon taukoja tulee joskus reissailujen takia salilta, talvella pidin 4kk tauon salitreeneistä koska kävin hiihtämässä melkein joka päivä. Enemmän näkisin ongelmana sen jos ei harrasta muutakuin salilla käyntiä eikä siellä jaksa käydä ku sen max 4 kertaa viikossa niin aika tulee pitkäksi koska salitreenit ei yleensä kestä enempää kuin sen 2h ja välipäivinä pitää vähintään jossain lenkillä käydä. Toisaalta salilla tullut käytyä jo sen verran että tietää ettei se sieltä mihinkään katoa eikä tulokset tuu nousemaan vaikka siellä kävis, laskee kyllä sitäkin nopeammin jos ei käy.

Edit: viime vuonna meni kylkiluu poikki ja tuli yli 3 viikon totaalitauko ihan kaikesta treenistä niin huomasin että sen jälkeen kehittyi vähän paremmin kun ei tehnyt yhtään mitään vähään aikaan.

Vihtori

Jäsen
Keväämmällä pidin viiden viikon tauon leikkauksen vuoksi, mutta muuten tulee pidettyä vähintään ylläpitävää jumppailua, jos motivaation puute tai muu syy estää kunnollisen treenaamisen.