Sijoituskeskustelu

Hullu inkkari

Jäsen
Mitäs mieltä olette, onko nyt huono aika lähteä markkinoille, vai ovatko arvostukset liian korkealla?
Johan sitä romahdusta on vuosia povattu, mutta joko vihdoin alkaa olla sen aika?

Itse jatkan markkinoilla toimintaa kuten aina ennenkin. Jos romahdus tulee vain kiihdytän tahtia.
Noudatan omalla tavallani Warren Buffettin neuvoa Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful.

satanen menee indeksirahastoihin joka kuussa, olisi kyllä mielenkiintoista opetella aiheesta lisääkin mutta rahaa ei juuri ole laittaa. mitä kautta saa osakkeita tavan pulliainen pienimmillä kuluilla?

Hullu inkkari

Jäsen

Räpylänaama

Jäsen
Mitäs mieltä olette, onko nyt huono aika lähteä markkinoille, vai ovatko arvostukset liian korkealla?
Johan sitä romahdusta on vuosia povattu, mutta joko vihdoin alkaa olla sen aika?

Itse jatkan markkinoilla toimintaa kuten aina ennenkin. Jos romahdus tulee vain kiihdytän tahtia.
Noudatan omalla tavallani Warren Buffettin neuvoa Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful.

Aina on oikea aika lähteä. Jonkin on aina ostohinnoissa pointti on vaan tietää, että mikä. Analytiikasta ja omasta tutkimuksesta sitten apuja tähän etsintään.

Romahdusta ennustettu jo monta vuotta silti jatkuvasti rikottu uusia all-time-high-ennätyksiä. Paljon rahaa olisi jäänyt tekemättä, jos olisi jo etukäteen lähtenyt rahojaan pois ottamaan tai jättänyt sijoittamatta.

sanpellegrino

Jäsen
Raha ei kuitenkaan ole tehty, jos sitä voittoa ei ehdi ottaa ennen kurssilaskua alemmalle tasolle. Yli 50 % voi haihtua kohtuu nopealla aikataululla, mikä viekin sitten kurssit vuosia taaksepäin.

Tietenkin rahat pitää ottaa silloin kun voitolla ollaan ja mielellään lähellä huippua. Se ennustaminen vain on kovin vaikeaa.

Vihtori

Jäsen
Indeksirahastoihin sellainen saturainen kuussa työttömyysaikanakin, jotta ei vahingossakaan tule sijoitettua samaa summaa ylimääräisiin turhuuksiin. Hyvinhän nuo ovat korkoa kerryttäneet ja toivotaan ettei se pahin romahdus tule vielä pitkään aikaan.

Rautaveli

Jäsen
Raha ei kuitenkaan ole tehty, jos sitä voittoa ei ehdi ottaa ennen kurssilaskua alemmalle tasolle. Yli 50 % voi haihtua kohtuu nopealla aikataululla, mikä viekin sitten kurssit

Oon sijottanu pitkälti yli 20v ja nähny asian monet puolet. En mene omalla nimellä ja naamalla tämän syvemmälle, mutta moninnertaistanut olen joka tapauksessa sijoitukseni. Myynyt en ole koskaan mitään, ei ole ollut tarvista. Pelaan siis eläkelottoa😁

Kaikki millä leikin on itse ansaittua, puuttuu ne lottovoitot ja perinnöt. Ja hyvä niin, hahmottaa rahan arvon kenties paremmin.

Pieru

Jäsen
Oon ostellut noita rahastoja vaan. Hajauttanut johonkin 6-7 eri rahastoon. Asia ei mahottomasti kiinnosta, niin ajatellut että nuo rahastot on nyt se "helpoin" tapa lähteä leikkiin mukaan.

Pienistä rahoista kuitenkin puhutaan, +10 000€ mennään, mutta hyvä alku se tuokin on 👍 eikä tässä sijoitus hommassa olla oltu mukana kun 1,5-2 vuotta. Tavoitteena pitkäaikainen sijoittaminen, joten heilahtelua saa tulla eikä se niin pelota.