Smoothiet ja pirtelöt

Bulk

Jäsen
Itse huonona aamusyöjänä olen todennut erilaiset juotavat aamupalat erittäin käteviksi. Jonkin aikaa sitten tein kenties parhaan sijoituksen pitkään aikaan kun ostin Prismasta kyseisen vehkeen:

Omaan aamupalaan tulee maitorahkaa, 20g heraa (suklaa), 40g kaurahiutaleita ja mustikoita. Päälle sopivasti kylmää vettä ja sekaisin.

Onko muita juotavan aamupalan ystäviä ja millaisia reseptejä porukalla on?

Pieru

Jäsen
Ei tule nykysin nautittua nestemäisiä kaloreita, muuten kun oluen, kaakaon ja maidon muodossa, mutta läski aikoina smoothiet oli kova sana!

Oma resepti: Jäätelöä, punaista maitoa / kaakaota, kananmunia, oliiviöljyä, kaurahiutaleita ja rahkaa.

Tomi Takamaa

Salille.com
Niin rakkaalla lapsella on monta nimeä. Smoothieksi minä tuota olen kutsunut sen enempää asiaa pohtimatta😄
Itse oon ollut sillä kannalla, että smoothieseeheeseen tulee protskujauhetta ja rahkapohjaisia kutsun rahkoiksi.

Mutta aurinko ehkä nousee tästä huolimatta. :LOL:

Karlos

Jäsen
Huono aamusyöjä itsekin.
Ja kun 5500kcal päivässä syömiset niin mielellään vähän helpottaa sitä urakkaa smoothiella 😁

Tämmöinen menee siis itellä:
250g rahka
50g suklaahera
150g kaurahiutaleita
100g riisihiutaleita
2 banaania
50g mustikoita
Vettä sekaan niin helpompi juoda.

Joku 1300kcal varmaan. 3-4 kulauksella kurkusta alas ja parrasta saa kaapia ruokalusikallisen tuota töhnää 😁
Mut hyvin pärjää ~3h lounaaseen asti

Antero

Jäsen
Itse huonona aamusyöjänä olen todennut erilaiset juotavat aamupalat erittäin käteviksi. Jonkin aikaa sitten tein kenties parhaan sijoituksen pitkään aikaan kun ostin Prismasta kyseisen vehkeen:
On muuten ihan huippu vehje! Viis vuotta ollut suht aktiivisessa käytössä samainen laite ja edelleen jaksaa porskuttaa. Ainoa huono puoli tuossa on nuo irtokannet, joista suuaukon läpät hajosi suht nopeaan (no kaupasta saisi kyllä uusia pulloja, mutta en ole nuukana viitsinyt ostaa).

Itse tein jossain vaiheessa seuraavanlaisen setin, jonka sai juotua nopeasti aamulla salin pukkarissa ennen kouluun lähtöä:
  • 250g rahkaa
  • 50g maapähkinävoita
  • 1 banaani
  • 30g heraa (sulkaa)
  • vettä sen verran että notkistuu

Stidi

Jäsen
On muuten ihan huippu vehje! Viis vuotta ollut suht aktiivisessa käytössä samainen laite ja edelleen jaksaa porskuttaa. Ainoa huono puoli tuossa on nuo irtokannet, joista suuaukon läpät hajosi suht nopeaan (no kaupasta saisi kyllä uusia pulloja, mutta en ole nuukana viitsinyt ostaa).

Itse tein jossain vaiheessa seuraavanlaisen setin, jonka sai juotua nopeasti aamulla salin pukkarissa ennen kouluun lähtöä:
  • 250g rahkaa
  • 50g maapähkinävoita
  • 1 banaani
  • 30g heraa (sulkaa)
  • vettä sen verran että notkistuu
Hemmetti, pitäiskö sitä itsekin testata tuollaista. viimeiset kymmenen vuotta aamupala ollut pelkkiä kananmunia ja pikkuhiljaa alkaa tökkiä. 😁

Tomi Takamaa

Salille.com
Huono aamusyöjä itsekin.
Ja kun 5500kcal päivässä syömiset niin mielellään vähän helpottaa sitä urakkaa smoothiella 😁

Tämmöinen menee siis itellä:
250g rahka
50g suklaahera
150g kaurahiutaleita
100g riisihiutaleita
2 banaania
50g mustikoita
Vettä sekaan niin helpompi juoda.

Joku 1300kcal varmaan. 3-4 kulauksella kurkusta alas ja parrasta saa kaapia ruokalusikallisen tuota töhnää 😁
Mut hyvin pärjää ~3h lounaaseen asti
Aika kova. ~1500 kcal. Kuvassa tarkat speksit:

Näyttökuva 2022-1-21 kello 9.39.26.png

Stidi

Jäsen

Omaan aamupalaan tulee maitorahkaa, 20g heraa (suklaa), 40g kaurahiutaleita ja mustikoita. Päälle sopivasti kylmää vettä ja sekaisin.

Onko muita juotavan aamupalan ystäviä ja millaisia reseptejä porukalla on?

Olin Salille.com mainoksen uhri ja kävin jokin aika sitten kyseisen laitteen ostamassa. Ollut ihan hyvää vaihtelua iänikuisten kananmunien tilalle.

Tunkenut itse sinne seuraavaa.
- purkki rahkaa
- banaani
- mehukeittto noin 1.5dl
- 3/4 dl kaurahiutale
- marjoja noin 1dl
- ripaus kanelia.
- kolme ruikkausta lime-mehua.

Kiisa

Jäsen
ihan kun olisin jossain törmännyt väitteeseen, että "ruokia" ei kannata juoda? elimistö ei tunnistaisi niitä ruuaksi ja tämä jotenkin haittaisi esim. ruuansulatusta ja nälän tunnetta/hallintaa?