Artikkeli Tikka: Reverse-dieetti – mitä, miten, miksi?

Salille.com

Salille.com
reverse_dieetti4.jpeg

Minä olen aina puhunut maltillisesta ruokamäärän nostamisesta aineenvaihdunnan kiihdyttämiseksi, mutta eihän sellainen ketään kiinnosta. Onneksi tällekin asialle on viime vuosina vakiintunut käyttöön mediaseksikkäämpi ja helpommin myytävissä oleva termi ”reverse diet”. Suora suomennos ”reverse diet” -ilmaisusta on ”käänteinen dieetti”, ja sitähän se nimenomaan onkin. Rasvanpolttodieetin päätteeksi aineenvaihdunnan taso ei ole mikään paras mahdollinen. Joten aineenvaihduntaan potkitaan vauhtia nostamalla ruokavalion kilokalorimäärää vaiheittain

Lue koko juttu Salille.comissa

mahajutti

Jäsen
Toimiikohan reverse ihan aineenvaihdunnan nostossa muutenkin, kun opettelee syömään riittävästi kehittymisen kannalta. Eli totuttaa kroppaa pikkuhiljaa isompiin (normaaleihin) ruokamääriin.
Oma normaali kun on ollut aina hieman liian pieni ja kehittymisen mahdollistavat ruokamäärät tuntuvat isoilta vielä. Kertaheitolla iso harppaus ruokamäärissä ei tunnu hyvältä ajatukselta ainakaan.

Rautaveli

Jäsen
Vastaileeko sensei, jos tänne heittää kyssäreitä? Tarkoitus ei ole syödä sensein leipää, haluaisin lähinnä aiheen puitteissa aikaansaada kontaktin häneen.

Markku Tikka

Avustaja
Toimiikohan reverse ihan aineenvaihdunnan nostossa muutenkin, kun opettelee syömään riittävästi kehittymisen kannalta. Eli totuttaa kroppaa pikkuhiljaa isompiin (normaaleihin) ruokamääriin.
Oma normaali kun on ollut aina hieman liian pieni ja kehittymisen mahdollistavat ruokamäärät tuntuvat isoilta vielä. Kertaheitolla iso harppaus ruokamäärissä ei tunnu hyvältä ajatukselta ainakaan.
Kyllä... käytännön suorittamisen tasolla hyvin samanlainen prosessi.

Mutant Master

Jäsen
Aiheeseen liittyen, itse olen tässä lähiviikkoina nostanut viikon keskiarvokalorit 2000->2500->2700->2900 kcal ja paino ei ole noussut yhtään. Eikä se kyllä laskenutkaan mihinkään 2000kcal kituutuksella. Mielenkiintoinen tää aineenvaihdunta, tai sitten vaaka, peili ja mittanauha on rikki.