Treenivarusteet

Mutant Master

Jäsen
Mitä treenivarusteita käytät ja tunnetko saavasi niistä hyötyä?
Itsellä käytössä Adidaksen painonnostokengät, Sportheavy nostovyö ja perinteisen malliset vetoremmit.
Kengät tuntuu itselle vähän turhalta koska kyykkään low bar ja noita pitää sitten aina ottaa pois kun siirtyy maastavetoon. Jälkiviisaana tasapohjaiset kengät olisi ollut parempi investointi, mutta toisia salikenkiä en ala ostamaan ennen kuin nuo hajoaa. Nostovyö on pakollinen kyykyssä ja vedossa, en saa nostettua mitään ilman. Heti lämppärisarjoissa päälle. Käytän myös pystärissä, kulmasoudussa ja kaikenlaisissa penkkipunnerruksissa. Jopa leuat tuntuu lähtevän paremmin vyö päällä! Vetoremmejä en käytä kuin maastavedossa ja joskus harvoin kulmasoudussa, ilmankin pärjäisin.
Rannesiteet olisi aivan ehdoton juttu etenkin kyykyssä, nyt olen hukannut toisen siteen ja uudet pitäisi ostaa. Mitkä on parhaat rannesiteet vai onko niillä edes käytännön eroa? Vanhat oli jotkut Better Bodiesit jotka ostin ihan hinnan takia. Mitkä tilalle?

Tomi Takamaa

Salille.com
Nike Romaleos 2, joita käytän ainoastaan etu- ja takakyykyssä.

Tafferin Krippers-kumilätkät selkätreeniasä.

Pieru

Jäsen
Titan Brahma vyö, SBD polvilämppärit, Titanin rannesiteet, vetotossut, vetoremmit.

Pn-kengät satunnaisesti jos julkisella salilla. Muuten aina vetotossut jalassa.

Bronson

Jäsen
Nahka-Saken voimanostovyö jonka ostin kirpputorilta vuosikausia sitten, jotkut merkittömät vetoremmit ja perus alekorin rannesiteet on säännöllisessä käytössä. On mulla parit pn-kengätkin, mut niitä käytän vaan julkisella salilla käydessäni, eli kerran vuoteen.

Aattelin vihdoin panostaa kunnon rannesiteisiin, kun vanhat ei pysy enää ilman jeesusteippiä käsissä. Jotkut Titanin jäykät kipsit vois ottaa testiin.

edit: Onhan mulla 7 mm polvenlämmittimetkin, Titanin Yellow Jacket II:t. En käytä koskaan.

tunkki

Jäsen
Pn-kenkiä käytän kyykyissä ja penkissä. Vyö menee nykyään päälle, kun liikutaan lähellä omia rajoja kyykyssä tai vedossa. Polvilämpätkin itseasiassa tilasin, mutta en oo vielä käyttänyt. Kokeilen onko niistä apua kolotuksiin. Rannesiteille ei oo ollut mitään tarvetta toistaiseksi.

Niin ja remmit on toki käytössä vedossa. Ristiotteella en halua vetää ja sormilukolla vituttaa tehdä kakkosta pidempää sarjaa.

Bronson

Jäsen
Rannesiteille ei oo ollut mitään tarvetta toistaiseksi.
Ole onnellinen. Itellä on niin raiskatut vanhan miehen ripuliranteet, että rannekanavaongelmat suorastaan räjähtää käsiin jos parikin viikkoa veivaa ilman siteitä. Ei se tukiefekti itsessään oo tarpeellinen, mutta pieni kompressio ja lämpö sen sijaan on.

tunkki

Jäsen
Ole onnellinen. Itellä on niin raiskatut vanhan miehen ripuliranteet, että rannekanavaongelmat suorastaan räjähtää käsiin jos parikin viikkoa veivaa ilman siteitä. Ei se tukiefekti itsessään oo tarpeellinen, mutta pieni kompressio ja lämpö sen sijaan on.
Joo. Jotkut sanoneet että niitä kannattais ennaltaehkäisevästi pitää, mutta en oikein osta sitä. Penkissä pidän ranteet suorana, niin siitä en usko ongelmia tulevan. Mutta etukyykkyä oon miettiny, että tekeeköhän se venytys pidemmän päälle hallaa ranteille.

edit. Haukkaria teen suoralla tangolla, ja sehän on monille ihan myrkkyä ranteille. Toistaiseksi siitäkään oo mitään kipuja tullu, mutta eipä ole kummoiset painotkaan.

Bronson

Jäsen
Joo. Jotkut sanoneet että niitä kannattais ennaltaehkäisevästi pitää, mutta en oikein osta sitä. Penkissä pidän ranteet suorana, niin siitä en usko ongelmia tulevan. Mutta etukyykkyä oon miettiny, että tekeeköhän se venytys pidemmän päälle hallaa ranteille.

edit. Haukkaria teen suoralla tangolla, ja sehän on monille ihan myrkkyä ranteille. Toistaiseksi siitäkään oo mitään kipuja tullu, mutta eipä ole kummoiset painotkaan.
Jos ranteet ei kipuile, niin turha IMO alkaa edes miettimään mitään siteitä. Hyvin niitä painoja on saatu nostettua aikana ennen tukevia varusteitakin.

karstizz

Jäsen
Sbd polvilämppärit, under armour rannelämppärit (lähinnä hikoilun estämiseksi), adipower pn-kengät (omistan myös korkeampikorkoiset leistungit mutta vaihdoin takaisin noihin). Taffer olympia remmit oli mutta ne meni katki tossa vähän aikaa sitten, oon miettinyt uusien tilaamista koska ne oli ihan asialliset, varmaan oli hapertunut koska säilytin niitä treenilaukun pohjalla missä oli kosteutta liikaa. Joku vyö ja rannesiteet on myös olemassa mutta en käytä enää, slingshotin poistin kaverille kun sillä on enemmän käyttöä sille nykyään.

Mutant Master

Jäsen
. Itellä on niin raiskatut vanhan miehen ripuliranteet, että rannekanavaongelmat suorastaan räjähtää käsiin jos parikin viikkoa veivaa ilman siteitä.

Tämähän se mullakin. Etenkin low bar kyykyssä ja dipissä tykkää kyttyrää. Jotkut pakko ostaa siten pian. Kertokaas onko noilla eri valmistajien rannesiteillä keskenään käytännössä muuta eroa kuin nimi, hinta ja väritys? Tottakai haluan ostaa hyvät tai parhaat, jos niistä jonkun gramman saa johonkin liikkeeseen lisää.

Testoton

Jäsen
Hommasin SBDn pikalukollisen vyön ja pakko sanoa, että nyt sisäänajon jälkeen on kyllä huikean hyvä. Todella iso ero salin omaan kuluneeseen nahkalerpakkaan ja pito on kyllä ihan eri tasolla. Toki tuo nykyinen vyö kyllä rankaisee armotta kylkikahvoja, jos sen asettaa liian alas. Mustelmia täynnä kyljet 😁

Adidaksen painonnostokengät myös löytyy ja en kyllä enää ilman kyykkää. Suosittelisin kaikille, että jos salivermeisiin investoi, niin hyvä vyö ja kengät on parhaat sijoitukset. Rahat noihin voi säästellä esim olemalla tilaamatta gymsharkin ja gaspin tyylivermeitä. Hyvä vyö ja kengät on kuitenkin myös suht pitkäikäisiä sijoituksia.

Bronson

Jäsen
Tämähän se mullakin. Etenkin low bar kyykyssä ja dipissä tykkää kyttyrää. Jotkut pakko ostaa siten pian. Kertokaas onko noilla eri valmistajien rannesiteillä keskenään käytännössä muuta eroa kuin nimi, hinta ja väritys? Tottakai haluan ostaa hyvät tai parhaat, jos niistä jonkun gramman saa johonkin liikkeeseen lisää.
Titanin siteistä olen kuullut pelkkää hyvää. Itellä on ollu noita halpiksia monet parit ja kyllä nekin asiansa ajaa, mutta en mä niillä kiloakaan oo hyötyjä saanut mihinkään liikkeeseen.

Mutant Master

Jäsen
Titanin siteistä olen kuullut pelkkää hyvää. Itellä on ollu noita halpiksia monet parit ja kyllä nekin asiansa ajaa, mutta en mä niillä kiloakaan oo hyötyjä saanut mihinkään liikkeeseen.
Mä nyt tilasin jo jotkut halpikset, toivottavasti pitää ranteet kasassa! Pähkäilin että ne on siksi halvat kun ei ole IPF lisenssiä mutta silti yhtä hyvät kuin Titan :p

Poissa

Jäsen
Polvilämppärit, rannesiteet, PN kengät aina ja vetoremmit satunnaisesti. Vyötä en käytä. Voimanostoaikoina käytin vyötä, mutta Painonnostossa en ole nähnyt tarvetta.

Se etten käytä vyötä on mielestäni vahvistanut keskikroppaa mukavasti.
Ja juu ripuliranteet mullakin 😆

Rannesiteet on Prismasta alle 10 ekee ja ollut ihan yhtä hyvät kuin edelliset, monta kertaa kalliimmat Metallin vastaavat.
Reebokin PN kengät on kestänyt hyvin jo monta vuotta, samoin Rehbandin lämppärit. Edelliset Titaanit repesi melkein heti.

Polvet muka vaatii lämppärit, mutta oon joskus vahingossa unohtanut laittaa ne ja huomannut vasta reenin jälkeen ettei ollut päällä, eli huono tapa vaan nekin.