Urheiluravitsemus (no holds barred)

Viestejä
1 275
Korkkasin jo odottamatta TT:n hyväksyntää uuden ketjun. Pidetään keskustelu geneerisenä eli ei puhuta kauppamerkeistä, ettei joku vedä vihreitä palkokasveja nenään. Lähes kaikilla alan firmoilla on kuitenkin käytössä samat raaka-aineet. Toki joissakin harvoissa asioissa on pakko puhua merkeistä muttei lähdetä siinä mustamaalauslinjalle. Ja aiheeseen liittyy tietysti myös tuotteet, joilla ei yleensä ole mitään varsinaista kauppamerkkiä (kananmunat, porkkanat jne.). Mainitsin tuon brändijutun varulta, koska urheiluravitsemusaiheissa usein mennään kaupallisten tuotteiden äärelle.
 

Oldie

Jäsen
Viestejä
14
Mielenkiintoinen aihe.
42 treenivuosi menossa ja innolla ja tavoitteellisesti vieläkin treenit.
Ehkä viimeiset 10vuotta niin urheiluravinteiden käyttö omalla kohdalla vain vähenee ja vähenee. Enkä ole huomannut negatiivista.
Esim heraaprodea en muista milloin olen ostanut.
Proteiinit enimmäkseen ruoasta.
Uskon vakaasti esim siihen että kun "tyhjään" mahaan syö, syö ensiksi kiinteän proteiinin jolloin suolahappoa ja entsyymejä alkaa erittymään jolloin ruoan imeytyminen ja sulaminen paranee... Vastaavilla jutuilla (ei juo mitään kun syö, vain ennen tai jälkeen) saa paremman hyödyn ravitsemukseen mielestäni.
Jonkun bcaa tai glutamiini purkin voin joskus ostaa mutta harvemmin.
Enemmän on ravinteet yleisterveyttä tukevia, tyyppiin mineraalit, D-vit, Omega.
Silloin tällöin teen männyn siitepölystä tinktuuraa, jos buustais ikinatun testotasoja...
 
Viestejä
1 275
Juu, ekana kannattaa hankkia noi "peruskamppeet" eli D3-vitamiini (jos ei asu auringossa) ja kalaöljy (jos ei syö runsaasti mereneläviä).
 
Viimeksi muokattu:

sensei

Jäsen
Viestejä
1 039
Esim heraaprodea en muista milloin olen ostanut.

Itse olen suurkuluttaja, on niin halpa ja helppo ottaa proteiinia jauheesta. On vielä niin monikäyttöinen tuote, toimii pirtelönä, smuuttiena ja vaikka puuron seassa.

suolahappoa ja entsyymejä

@Anssi Manninen Mitä mieltä olet näistä lisäravinteena nautittavista ruoansulatus entsyymeistä ja suolahapoista, hitti vai huti?
 

Mutant Master

Jäsen
Viestejä
384
Muuten en käyttäisi urheiluravinteita, mutta treenit joko monta tuntia lounaasta tai aamulla ennen ruokaa, joten pakko käyttää jotain hiilarilitkua sekä EAA. Vaikutus voi kyllä olla tyystin psykologinen. Jos saa treenin osumaan ruokailujen väliin, esim viikonloppuna, niin en välttämättä käytä.
 
Viestejä
1 275
Ei ole mahdollista varmuudella sanoa mutta kalaöljy voi olla hyödyllinen, jos kalan ja muiden merenelävien käyttö on vähäistä.

Ja oliiviöljyn osalta on syytä valita ekstra-neitsytoliiviöljyä. Itse ostin ekaa kertaa sardiinialaista oliiviöljyä (Terre D'italia), koska oli -50 %:a lähikaupassa. Väitetään planeetan parhaaksi. En ole vielä edes korkannut, koska edellinen pullo vielä käytössä.

PS. Myös mainitsemasi kananmuna on erinomainen rasvanlähde ja muutenkin äärimmäisen hyvä ja edullinen ravintoaineiden lähde. Ja ne väitteet kananmunan sis. kolesterolin "haitoista" ovat sokerihuorien paskapuheita.
 
Viimeksi muokattu:

Pertti

Jäsen
Viestejä
91
Itse olen suurkuluttaja, on niin halpa ja helppo ottaa proteiinia jauheesta. On vielä niin monikäyttöinen tuote, toimii pirtelönä, smuuttiena ja vaikka puuron seassa.



@Anssi Manninen Mitä mieltä olet näistä lisäravinteena nautittavista ruoansulatus entsyymeistä ja suolahapoista, hitti vai huti?

Mistä protskua muka saa halvalla ???
 
Viestejä
1 275
Jos ei ole laktoosiongelmia, kannattaa ostaa halvempaa heraproteiinikonsentraattia. Ei isolaatti tarjoa mitään "kehitysetuja".
 

sensei

Jäsen
Viestejä
1 039
Mistä protskua muka saa halvalla ???


15€/kg
 
Viestejä
1 275

15€/kg

Tuossa on hinta-laatusuhde kohdillaan.
 
Viestejä
1 275
Ei liity aiheeseen mutta tässä jo aiemmin linkittämässäni Arskavideossa sääntö nro 6 tärkeä. Oli kuinka kiirus tahansa projektien kanssa, muista huolehtia yhteiskunnan heikoimmista:

 

Pertti

Jäsen
Viestejä
91

15€/kg
Tilasin juuri 10kg tuolta tuota protskua ja 8kg recoa kun ovat sikapäivä tarjouksessa👍
 

kone

Jäsen
Viestejä
23
Yritän pudottaa painoa ja rankan urheilusuorituksen jälkeen nautin tietenkin palautusjuoman.

Nyt palautusjuomaan on mennyt 50g isolaattia ja 100g maltoa. Tuo malto ei tunnu pitävän nälkää ja en oikein pidä myöskään nopeasta verensokerin noususta.

Suunnitelmissa olisi vaihtaa tuo 100g maltoa 100g ekstra-neitsytoliiviöljyä. Vähän pelottaa vaihtaa malto öljyyn ja huolena on, miten tuo vaikuttaa hyvin alkaneeseen painonpudotukseen. Näetkö mitään ongelmia painon pudotuksen kannalta siinä, että vaihtaisin malton öljyyn?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta.
 

Pertti

Jäsen
Viestejä
91
Yritän pudottaa painoa ja rankan urheilusuorituksen jälkeen nautin tietenkin palautusjuoman.

Nyt palautusjuomaan on mennyt 50g isolaattia ja 100g maltoa. Tuo malto ei tunnu pitävän nälkää ja en oikein pidä myöskään nopeasta verensokerin noususta.

Suunnitelmissa olisi vaihtaa tuo 100g maltoa 100g ekstra-neitsytoliiviöljyä. Vähän pelottaa vaihtaa malto öljyyn ja huolena on, miten tuo vaikuttaa hyvin alkaneeseen painonpudotukseen. Näetkö mitään ongelmia painon pudotuksen kannalta siinä, että vaihtaisin malton öljyyn?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta.
Juu kannattaa alkaa tuo isolaatti sekoittamaan 3dl neitsytöljyä niin palautuu parhaiten 👍
 
Viestejä
1 275
Nimim. kone, kiitti kyssästä. Hyvin voit vaihtaa. Malto on sama kuin söisi sokeria. Tai sekoita proteiinimarjapirtelö.
 
Viestejä
865
Ja oliiviöljyn osalta on syytä valita ekstra-neitsytoliiviöljyä. Itse ostin ekaa kertaa sardiinialaista oliiviöljyä (Terre D'italia), koska oli -50 %:a lähikaupassa. Väitetään planeetan parhaaksi. En ole vielä edes korkannut, koska edellinen pullo vielä käytössä.
Trantomaksen laskujen mukaan tässä uudessa ketjussa kolmas viesti @Anssi Manninen ja jo puhutaan paskaa, normisetti.
Kuka väittää tuota 'planeetan parhaaksi'? Kakkos-alfa jonka makuaisti on käytännössä negatiivinen einesruokavalion ja halpis-lagerin johdosta.

Hope this helps:

Päivän ravintoainevinkki I Transitista:
Älä kuuntele ukkoa jonka käsitys ruoan valmistuksesta on työntää halvinta mahdollista uuniin ja TSUP
 
Viestejä
1 275
En ole itse asiantuntija asiassa mutta esim. ravitsemusasiantuntija Juhana Harju on kirjoittanut asiasta selkosuomella. Artikkelit löytyvät netistä.
 
Ylös